CUM STIMULĂM CREATIVITATEA ÎN ȘCOLI?

 


Sir Ken Robinson are un discurs in 2006 numit ”Școlile omoară creativitatea?”, care a fost vizionat de aproape 17 milioane de oameni, semn că subiectul este de interes pentru mulți dintre noi.

Cum spune și Ken Robinson, toată lumea este atrasa de subiectul educație. Nici unul dintre noi nu știe cum va arăta societatea și implicit piața de muncă peste 10-12 ani, când copiii noștri vor absolvi școala.

Una dintre capacitățile cele mai mari ale copiilor este capacitatea de inovare, iar ”creativitatea este la fel de importantă în educație ca și alfabetizarea și ar trebui tratată cu la fel de multă importanță.”

Una dintre erorile sistemului actual de învățământ este sancționarea greșelilor. Rezultatul este că nu se încurajează capacitatea creativă. Iar dacă nu creștem încurajând creativitatea, creștem fără a ne stimula această capacitate nativă.

Soluția este să acordăm importanță în școli orelor de muzică, artă, să se introducă ore de dans și de teatru în programă. Pe măsură ce copilul crește, se pune importanță pe dezvoltarea creierului, în special a părții sale logice, emisfera stângă. Nu se pune accent pe dezvoltarea întregului corp.

Sistemul actual de învățământ se axează pe intrarea la facultate. Dar în fiecare an scade importanța diplomelor de facultate. Acum toată lumea absolvește o facultate, fie de stat sau particulară.

Trebuie regândit întregul sistem de educație. Inteligența este dinamică și diversificată: vizuală, auditivă, kinestezică, abstractă. ”Creativitatea este procesul de a veni cu idei originale care au valoare și vine din interacțiunea căilor diferite disciplinare de a vedea lucrurile”.

Concluzia este să ne folosim imaginația în mod inteligent și să inversăm scenariile de distrugere ale ecosistemului planetar. ”Și singurul mod în care vom face asta este să vedem capacitățile nostre creative ca o bogăție, așa cum și sunt, și să vedem copiii noștri ca o speranță, așa cum și sunt. Și sarcina noastră este să educăm întreaga ființă pentru ca ei să facă față viitorului”, iar acesta să fie unul în care impactul omului să fie unul pozitiv.